לראשונה בישראל מנוע חיפוש לימודים המאפשר לכם לדעת מה חושבים סטודנטים ובוגרים על התארים המעניינים אתכם

ביקורת מקיפה על:
תואר ראשון לימודי גיאוגרפיה ופיתוח סביבתי הקמפוס האקדמי אחוה

אלה י. 17/07/2011
סטודנט תואר ראשון לימודי גיאוגרפיה ופיתוח סביבתי הקמפוס האקדמי אחוה
מסלול לימודים
מדוע בחרת את המסלול?
התואר שבחרתי מעניין אותי ואני מעוניינת לעסוק בו ולהועיל בתחום.
האם היה קשה להתקבל למסלול? האם עשית מכינה?
לא היה לי קשה להתקבל, כל הנתונים שלי התאימו ואף עלו על הדרישות.
האם אתה מרגיש שהמסלול ענה על הציפיות שלך?
ענה בצורה חלקית
לא ציפיתי שיהיה הבדל כה ניכר בין התואר הנלמד באחוה לעומת התואר הנלמד בבן גוריון, לו ידעתי שעלי לקחת חטיבה נוספת ושלא אוכל לבחור את מסלול ההתמחות שלי, הייתי מתחילה את התואר בבן גוריון, גם שם יכולתי להתקבל לפי הנתונים שלי.
על איזה קורס/מרצה היית ממליץ?
גיאולוגיה עם עודד בר, טופוגרפיה עם עודד בר, פיזיקת הסביבה עם יוסי צביאלי, מטאורולוגיה וקלימטולוגיה עם יוסי צביאלי.
על איזה קורס/מרצה לא היית ממליץ?
מבוא לדת האיסלאם.
מה דעתך על רמת המרצים - (מקצועיות, יחס אישי, נגישות לסטודנטים)?
8
רוב המרצים שנתקלתי בהם הינם מרצים מקצועיים וגישתם ויחסם האישי לסטודנטים בנוסף לנגישותם הם גבוהים ממה שציפיתי, אך ישנם בודדים שמושכים את הציון מעט מטה כיוון שלא עונים על הציפיות.
מהי רמת הלימודים בחוג - (רמת מתרגלים, שעורי עזר, תרגולים, כמות סטודנטים בהרצאה וכו')?
9
המתרגלים הם בעצם מתרגל אחד. והוא טוב וענייני.
מה חסר לך בתואר?
גיבוש וחיי חברה כמו שמתרחשים באוניברסיטת בן גוריון. באחוה נתקלתי בחוסר אחוה באופן אבסורדי. חסר לי גם יחס ומענה מהצוות המקצועי שטען שכיוון שאחוה היא מכללה קטנה ויש מקום לכל אחד ליחס אישי וליווי ותשובות לכל השאלות. לא הצלחתי עד כה (עם סיום שנה א' בתואר) להשיג תשובות לשאלותיי וזמן שבו אקבל את מלוא היחס במקום שישלחו אותי לכל מיני מקורות אחרים בכל פעם או יענו לטלפון מול הפנים שלי במקום לספק יעוץ מלוא היחס.
נקודה אחת חזקה ונקודה אחת לשיפור
נקודה חזקה: מספר מרצים שגורמים לי לשמור על אופטימיות ושפיות ולהמשיך ללמוד.
נקודה לשיפור: יש צורך לעבוד חזק על מתן יעוץ ותשובות קונקרטיות לסטודנטים הנזקקים לכך, בצורה הולמת וראויה. ולא אדם שישב מולך בלי זמן להתייחס אליך ותוך כדי יענה לטלפונים. בנוסף כדאי ורצוי לעשות בדק בית לגבי היחס של הסטודנטים למרצים בשיעור. קורה הרבה שישנו זלזול באדם העומד ומעביר הרצאה ובכך מתקיים רעש ובלאגן בהרצאות. אנחנו כבר לא בתיכון, אלא באקדמיה. ולמרצה צריכים להיות כוח ויכולת לטפל בהתנהגויות לא הולמות אלו, ואם לא הוא, שהמוסד ינקוט בצעדים.
לאילו עוד מוסדות ניסית להתקבל? האם יש מוסד שניסית ולא התקבלת אליו?
לא ניסיתי. אך יכולתי להתקבל גם לבן גוריון.
קמפוס
כיצד היית מגדיר את יחס המזכירות כלפי התלמידים?
2
לאור בעיות רבות וחוסר ידע מקצועי שנתקלתי בהם. הציון בהתאם.
האם רמת המתקנים במוסד מספקת?
9
אני חושבת שבגלל שהקמפוס קטן יש אפשרות לדאוג לתנאים ברמה גבוהה ויחסית למוסדות אחרים נראה שכן יש פה רמה לא רעה.
מה חסר או היית שמח שיהיה?
מגורים
היכן אתה גר?
דירה שכורה - לבד
קיבוץ כפר מנחם
האם המקום בו אתה מתגורר מתאים לסטודנטים?
כיוון שהמקום בו אני מתגוררת הוא המקום בו נולדתי וגדלתי אז כן, נוח לי פה מכל הבחינות באופן יחסי. רק שאין תחבורה, חנויות ספרים וציוד משרדי וכדומה.
עבודה
האם אתה עובד בזמן התואר?
אין לי אפשרות לעבוד כרגע.
האם אפשרי לעבוד במהלך התואר? מאיזו שנה? האם המעסיק גמיש?
לא כל כך נוח לעבוד במהלך התואר.
האם ישנה עבודה לסטודנטים באזור? מהן העבודות הנפוצות?
לא נתקלתי בעבודה לסטודנטים.
חיי חברה ופנאי
כיצד מבלים באזור (פאבים, קולנוע, בתי קפה, ספורט)?
פאבים, מסעדות.
האם הקשר בין הסטודנטים טוב?
לא.
ממשיכים הלאה
האם אתה רואה את עצמך ממשיך ללמוד כאן גם לתואר שני?
אין אפשרות כזו. וגם לו הייתה, הייתי שוקלת בכובד ראש אם לגשת באחוה לתואר שני.
האם ניסית להשתלב בתחום שלמדת? האם כבר השתלבת?
עוד מוקדם להשתלב בתחום. אלא אם כן לימוד שיעורים בתחום, בקייטנת קיץ לילדי עובדי האקדמיה נחשבת.
הטיפ של אלה י.
אנא מכם תלמדו כל מקצוע שהוא רק אם נפשכם חשקה בו. כל מי שלא מתעניין בתחום, זה ניכר בו, הוא מעכב את ההתקדמות ברמה של שאר הסטודנטים, ויוצר רושם רע על התחום כולו.
כל הזכויות שמורות לאתר הסטודנט © 2024