לראשונה בישראל מנוע חיפוש לימודים המאפשר לכם לדעת מה חושבים סטודנטים ובוגרים על התארים המעניינים אתכם

ביקורת מקיפה על:
תואר ראשון לימודי היסטוריה של עם ישראל (דו חוגי עם מחשבת ישראל) האוניברסיטה העברית

מרב 19/11/2011
סטודנט תואר ראשון לימודי היסטוריה של עם ישראל (דו חוגי עם מחשבת ישראל) האוניברסיטה העברית
מסלול לימודים
מדוע בחרת את המסלול?
כי זה מה שמעניין אותי. כמו כן עדיף בשנה אחת לצאת עם תואר ראשון לשני חוגים...
האם היה קשה להתקבל למסלול? האם עשית מכינה?
לא היה קשה, התקבלתי על ידי ממוצע בגרות.
האם אתה מרגיש שהמסלול ענה על הציפיות שלך?
ענה בצורה חלקית
כל מה שאני לומדת מרתק אבל היו דברים שלא ציפיתי להם. יש המון מחקר בהיסטוריה שלפעמים דורש להכנס לפרטי פרטים לא מעניינים. כל הפרטים חשובים אבל אותי מעניין יותר הסיפור מאשר את עצם העובדה שיש כל כך הרבה מחלוקות בגלל עובדות כאלה ואחרים לגבי סיפור אחד... מאידך זה מלמד על היחסיות והקטנות שלנו. אמנם אנו יודעים המון, יכולות החקירה שלנו רק גדלים אך זה גם מה שממזער אותנו- כי ככל שיש יותר ידע בחוץ, ככה קשה לנו באמת להבין את הסיפור האמיתי. ואולי אין סיפור אחד אמיתי. התואר למחשבת ישראל פתח בפני עולם מאוד חדש ומעניין. לדעתי, המרצים שלי לא ממש משרים בי את האווירה לרצות לרוץ לספרייה וללמוד בעצמי עוד. יש כמה שכן, אך המון שגם לא. בנוסף, אין הקפדה לגבי "שיעורי בית" ומאמרים שצריך לקרוא ורק בסוף שנה צריך לקרוא הכל, כי הכל במבחן. לדעתי זה חינוך גרוע. אמנם זה מקל על הסטודנט שגם רוצה חיים מחוץ לאוניברסיטה אבל מאידך רק בסוף שנה אני רצה לקרוא את כל המאמרים של השנה, וזה לא ממש אפשרי אז אני מסתפקת בסיכומים... חבל. משהו באוניברסיטה וגם במצרים צריך להשרות יותר שמחה, אהבה לידע, מקום נעים לשהות בו (הכיתות קודרות ואין מקומות ישיבה נוחים באוניברסיטה שאפשר ללמוד מהם... גם בספרייה זה לא הכי נעים ונח, רק שקט אפשר למצוא שם) ...
על איזה קורס/מרצה היית ממליץ?
מבוא למחשבת ישראל, פרופ' אבינועם רוזנק. קדשותה של ההיסוטוריה וחילונה, ד"ר מיכה גודמן. מבוא לבית שני, פרופ' ישעיהו ליבוביץ, מבוא להיסטוריה עולמית, ד"ר יובל הררי. מבוא לרמב"ם, אסתי אייזנמן. מבוא לזוהר. מבוא לפילוסופיה מודרנית ויוונית.
על איזה קורס/מרצה לא היית ממליץ?
חסידות (למי שקשה עם מרצה שמדבר מהר מדי). מבוא לימה"ב. הדרכה ביבליוגרפית. א"י במאה ה18-19 של י' בן נאה. פרפ' ניהוף.
מה דעתך על רמת המרצים - (מקצועיות, יחס אישי, נגישות לסטודנטים)?
7
תלוי במרצה, אין קו אחיד. אפילו אם זאת כיתה קטנה או גדולה זה לא משנה, זה ממש תלוי במרצה.
מהי רמת הלימודים בחוג - (רמת מתרגלים, שעורי עזר, תרגולים, כמות סטודנטים בהרצאה וכו')?
8
יש מתרגלים טובים. שיעורי עזר? אפילו לא שמעתי על דבר כזה. סטודנטים בהרצאה- לפעמים יש הרבה בחדר מאוד קטן וזה ממש נוראי ולא מטפלים בזה שנה שלמה.
מה חסר לך בתואר?
חסר לי אווירה טובה, נינוחה, מנחה, שמחה. אין אדם לומד תורה (כל החיים זה תורה) אלא במקום שליבו חפץ! לא כיף להגיע לאוניברסיטה. אנשים לא מסתובבים בשמחה ובסבבה. חסר לי מזכירות חוג נחמדות ויעילות.
נקודה אחת חזקה ונקודה אחת לשיפור
נקודה חזקה: יש כמה מרצים שהם דוגמא אישית ודוגמא למופת. רואים אותם לא רק בחדר לימוד אלא גם בשטח- לדוגמא מרצים של מחשבת ישראל יש כמה מהם שרואים אותם באירועי תרבות וזה ממש מדהים וכיף לראות שזה באמת מפעל חיים שלהם ולא סתם עבודה.
נקודה לשיפור: כבר נאמר לעיל.
לאילו עוד מוסדות ניסית להתקבל? האם יש מוסד שניסית ולא התקבלת אליו?
לא.
קמפוס
כיצד היית מגדיר את יחס המזכירות כלפי התלמידים?
6
באימייל יש תשובות יחסית מאוד מהירות. אבל בטלפון ופנים אל פנים הם פשוט לא עונות ולא נמצאות כמעט כל פעם שניגשתי למזכירות הן לא היו שם. הן פשוט לא שם! פעם אחת מזכירה צעקה עלי במקום להקשיב למה שהייתי צריכה ממנה, פשוט בושה ועל שטות! מזכירות אחרות כלליות יותר, לדוגמא, מדהימות. ממש עזרו לי! כמה שהן יכלו! כמעט כל פעם שהגעתי הן היו שם!
האם רמת המתקנים במוסד מספקת?
5
מערכות מיחשוב אין מספיק. יש איזור אחד ברוח ולפעמים עמוס שם. יש בספרייה אבל מאוד מנוכר וגם בתוך הקומה הרצויה בכלל אין מספיק מחשבים. במיוחד כאשר יש אדם אחד שמגיע כל יום ויושב באותו מחשב..קצת חוצפה לטעמי ולא עושים לגבי זה כלום. מערכת מחשוב: לרוב בסדר גמור אבל כשלא מוצאים משהו, לא שמנה מה תנסה, לא תמצא ותפאום יגידו לך שכנראה שזה אבוד או משהו. אז תכתוב מראש! יש מספיק קפיטריות, אבל בשביל מאמץ של כל הסטודנטים המחירים עדיין לא מספיק זולים!!! יש מסתפיק כיתות לימוד, כמו שאמרתי לעיל, לעפמים יש כיתות קטנות מדי לקבוצה גדולה או כיתה ענקית - אין משהו בין לבין שאפשר לסדר? שיארגנו יותר טוב היו לי לפחות 3 קורסים עמוסים בכיתה השנה... חנייה נוראית!!!!!!! אין שום זכות לסטודנטים לחנות וזה נוראי לדעתי. לא מספיק שכר לימוד גם צריך לשלם לחנייה. עדיף אוטו מאשר אוטובוסים שלוקחים שעות סביב ירושלים.
מה חסר או היית שמח שיהיה?
מגורים
היכן אתה גר?
דירה שכורה – שותפים
כרווקה גרתי ברמות ולקח לימינימום 45 דקות להגיע! (באוטו זה גג 10 דקות!) וכנשואה גרתי בעתניאל.
האם המקום בו אתה מתגורר מתאים לסטודנטים?
לא מתאים. מגילה לוקח לפחות שעה בתוך ירושלים ולכן היו לי לפחות 4 שעות נסיעה כל יום לאוניברסיטה. מעתניאל זה בעיה שלי, אבל אני לא היחידה שמגיעה בבוקר מגילה וזה נוראי שלוקח לפחות שעה עד האוניברסיטה.
עבודה
האם אתה עובד בזמן התואר?
מצאתי עבדוה באוניברסיטה, בבבית המדרש חברותא. לא עבודה קבועה אבל לפחות זה בקמפוס ומשלם טוב.
האם אפשרי לעבוד במהלך התואר? מאיזו שנה? האם המעסיק גמיש?
אני לא הבנתי איך אנשים מצליחים גם לעבוד וגם ללמוד, במיוחד כשמדובר בעבודות שהן מחוץ לקמפוס ושדורשות משמרות. איך אפשר ללמוד כמו שצריך, כמו שבאמת רוצים אם גם צריך לפרנס את עצמך בשכר לימוד, בדירות היוקרה של ירושלים ושם המעונות?! אוכל, וחנייה כמובן : )
האם ישנה עבודה לסטודנטים באזור? מהן העבודות הנפוצות?
מלצרות זה נפוץ ומאוד לא נוח- משמרות לילה מאוחרות. מתי יש זמן ללמוד? אין עבודות באיזור אחרת הפכת למתרגל, אתה עובד במחשבים, בספרייה וכל אלה מאוד מוגבלים במקום!
חיי חברה ופנאי
כיצד מבלים באזור (פאבים, קולנוע, בתי קפה, ספורט)?
יש הכל. ירושלים ענקית ומלאת מקומות בילוי ותרבות מכל הגוונים.
האם הקשר בין הסטודנטים טוב?
לא. גם בקורסים קטנים אנשים נחמדים אחד אל השני אבל נראה שכל אחד נשאר בעולם שלו לא ממש יכול להרשות לעצמו זמן לעוד חברים. אנשים גם סתם ככה סנובים בעברית.
ממשיכים הלאה
האם אתה רואה את עצמך ממשיך ללמוד כאן גם לתואר שני?
אני רוצה מקום שליבי חפץ ללמוד בו והיוקרה של המקום לא מדבר אלי.
האם ניסית להשתלב בתחום שלמדת? האם כבר השתלבת?
הדרכת טיולים.. רק מתחילה. יש כסף טוב עסק אבל בתור סטודנט צריך להיעלם משיעורים על מנת להדריך ליום-יומיים-שלושלה שלמים!
הטיפ של מרב
לבדוק טוב טוב בשבועיים הראשונים את הקורסים שנרשמתם אליהם וגם קורסים אחרים כדי שתוכלו להחליף מרצים. לפעמים החומר נראה בעינינו לא מעניין אבל כשרואים את המרצה פתאום זה מרתק בגלל שהוא מרצה טוב.
כל הזכויות שמורות לאתר הסטודנט © 2024