לראשונה בישראל מנוע חיפוש לימודים המאפשר לכם לדעת מה חושבים סטודנטים ובוגרים על התארים המעניינים אתכם

ביקורת מקיפה על:
תואר ראשון לימודי אנגלית ולימודים אמריקניים אוניברסיטת תל אביב

ניצן פ. 11/06/2020
בוגר תואר ראשון לימודי אנגלית ולימודים אמריקניים אוניברסיטת תל אביב
מסלול לימודים
מדוע בחרת את המסלול?
עניין אישי. אנגלית בכלל וספרות אנגלית תמיד היו חלק מהחיים שלי, לכן הרגיש לי טבעי ואורגני ללכת וללמוד לעומק.
האם אתה מרגיש שהמסלול ענה על הציפיות שלך?
ענה בצורה חלקית
חלקית. לומדים בעיקר על התרבות ועל ההיסטוריה של אנגליה ושל ארה״ב דרך טקסטים (בד״כ רומנים/סיפורים קצרים/שירים/מחזות), אבל בתור אחד שלמד במסלול החד-חוגי, מספר הקורסים, ומספר המרצים, מוגבל (לעיתים גם במשמעות הכפולה של המילה...). במילים אחרות, עם כמה שהתחדדה לי יכולת החשיבה הביקורתית ויכולות הקריאה והכתיבה וההבעה בשפה האנגלית וכו׳, יוצא שנושאים שלמדת עליהם שנה קודם לכן חוזרים על עצמם שוב ושוב עד לזרא, וכמה אפשר כבר לדבר על ניכוס תרבותי מבלי שזה ייצא מכל החורים? מבחינת הסטודנטים עצמם, מספר גדול של הסטודנטים שייצא לי לפגוש, מעבר לכך שהם לא ״מומחים״ בניתוח ספרותי, בלשון המעטה (גם כשהם מגיעים לסמסטר האחרון בשנה השלישית), גם מתקשים בשלב בסיסי יותר, בקריאה עצמה של הטקסטים. זה מעיב על הדיון הכיתתי, במיוחד בסמינרים שבנויים על דיון ולא על הרצאה רצופה של שעה וחצי. זה תקף גם למקרים בהם אנו נדרשים ״לשתף פעולה״ עם סטודנטים אחרים ולהעיר/להאיר אחד לשני על הכתיבה של האחר, כשלי היה יותר רלוונטי הפידבק של המרצה מאשר של איזה סטודנט אקראי.
על איזה קורס/מרצה היית ממליץ?
כל קורס שמעבירים שירלי זיסר ונועם רייזנר. יש להם ידע עשיר, מעשיר, ובלתי-נדלה, הם חשפו אותי לטקסטים ולמשוררים שבחיים לא הייתי נחשף אליהם בדרך אחרת, ופשוט כיף לדבר איתם על כל נושא אפשרי (ספרותי או לא).
מה דעתך על רמת המרצים - (מקצועיות, יחס אישי, נגישות לסטודנטים)?
7
הייתי מחלק את המרצים בחוג לשתי קבוצות: כאלה שהם ברמה של high school teachers (או לכל היותר ברמה של public college), וכאלה שאתה מרגיש שהם באמת ובתמים, ובצורה מובהקת, university professors (מספר בודד, וגם ככה מספר המרצים בחוג נמוך, כמו שכתבתי) על כל המשתמע מכך. זה יוצר קיטוב די קיצוני ברמת המקצועיות, היקף הידע, והאווירה הכללית, במיוחד בקורסי היסוד שמועברים בשנה הראשונה ושמכוונים את הטון גם להמשך התואר לפעמים. הייתי ממליץ להתרחק מהסוג הראשון כמו משדה קוצים בוער, כמה שאפשר. מבחינת יחס אישי, היה רק מרצה אחד שהיה לי קשה איתו ברמה הזו, אבל יש מצב שהוא על הספקטרום.
מהי רמת הלימודים בחוג - (רמת מתרגלים, שעורי עזר, תרגולים, כמות סטודנטים בהרצאה וכו')?
8
הדירוג שלי מבוסס על מה שכתבתי למעלה, אז אין לי כל כך מה להוסיף חוץ מזה.
לאילו עוד מוסדות ניסית להתקבל? האם יש מוסד שניסית ולא התקבלת אליו?
באותו מקום בדיוק.
קמפוס
כיצד היית מגדיר את יחס המזכירות כלפי התלמידים?
10
לפעמים תשובות למיילים מגיעות באיחור (כנ״ל לטפסים/בירוקרטיה אחרת), אבל חוץ מזה הכל היה די טוב.
עבודה
האם הצלחת להשתלב בתחום אותו למדת? במה אתה עוסק כיום?
---
מה אתה מרגיש שקיבלת מהמוסד שעזר בתחום ומה היה חסר לך?
---
ממשיכים הלאה
האם אתה רואה את עצמך ממשיך ללמוד כאן גם לתואר שני?
מעוניין להשתלב במחקר עצמאי ובהוראה, אז כן. (כבר התחלתי תואר שני בת״א)
הטיפ של נ פ.
אל תלכו ללמוד משהו שאתם לא חושבים שתהיו טובים בו.
כל הזכויות שמורות לאתר הסטודנט © 2024